CGMaster Academy – Hard Surface Modeling for Characters (ENG/RUS)
CGMaster Academy – Hard Surface Modeling for Characters (ENG/RUS)
A 6-week course focused on designing and building complex hard surfaces for characters
Throughout this course we are going to take a look at the techniques and challenges of designing and building hard surfaces for characters. This does not only include design, sculpting, and modeling, but especially the focus on creating character hard surfaces with animation in mind from the very beginning. The goal is to get students to look at the subject matter from a new perspective and to take away as much knowledge, tips, tricks, and techniques as possible for use in their own work.
Week 1 | Introduction / Character Preparation / Hard Surface Talk
Week 2 | Design Focus: Basic Armor Blockout and Insight Into Design Process
Week 3 | Motion Focus: Range of Motion Tests and Necessary Edits
Week 4 | Editing details, preparation for remodeling | Retopo
Week 5 | Remodeling | Retopo of the Character
Week 6 | Remodeling for Game Mesh
--------------------------------------------------------
Описание:
В этом курсе мы рассмотрим методы и задачи проектирования и создания твердых поверхностей для персонажей. Это включает не только дизайн, лепку и моделирование, но особенно внимание к созданию твердых поверхностей персонажей с анимацией с самого начала. Цель состоит в том, чтобы заставить учащихся взглянуть на предмет с новой точки зрения и отобрать как можно больше знаний, советов, хитростей и приемов для использования в своей работе.
Продолжительность: 12:54:00
Язык озвучки: Английский, Русский
Видео: AVC/H.264, 1920x1080, ~1353 kbps
Содержание:
Неделя 1 - Различие между хард-серфейсом и органикой. Принципы дизайна.
Неделя 2 - Введение в ZBrush. Блокаут форм. Дизайн в ZBrush.
Неделя 3 - Создание лоу-рез версии с помощью ZModeler и Decimation Master. Риг и позинг. Деформация геометрии.
Неделя 4 - Использование пользовательских кистей. Детализирование. Клинап.
Неделя 5 - Подготовка к ретопологии. Ретопология с помощью Sub-D и Хай-рез техник.
Неделя 6 - Ретопология для игр. Разбор принципов ретопологии и требований к геометрии.
Download links:
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part01.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part02.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part03.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part04.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part05.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part06.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part07.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part08.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part09.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part02.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part03.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part04.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part05.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part06.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part07.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part08.rar
Hard Surface Modeling for Characters ENG-RUS.part09.rar
Comments
Add comment
Tags
Archive
« November 2024 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat | Sun |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Vote
New Daz3D, Poser stuff
New Books, Magazines