Building Perceptive AI in Unreal Engine (ENG-RUS)

Author Alex
Building Perceptive AI in Unreal Engine (ENG-RUS)

Udemy - Building Perceptive AI in Unreal Engine (ENG-RUS).

What you'll learn

In this series we will be learning how to implement a perceptive AI solution where the AI will sense you via sight and hearing
We will also look at how to setup behavour trees and blackboard to react to the player, with shooting mechanics and ability activations
We will be using blueprint throughout, and no C++ will be required to make this work

Requirements

A basic understanding of Unreal Engine will be helpful

Description

In this series I will be showing how to set up two different AI designs, one for a shooter experience, and one for a RPG style AI. We will cover blackboard and behaviour trees, EQS queries, and the AI perception component using sight, sound and damage stimuli.

The Shooter example will be a longer, slower example where we will explain everything as we go, and it will use sight and sound to give it elements of stealth AI, along with a working shooting system driven by the AI controller and it's behaviour tree.

The Magic AI example will be a more concise, straight to the point demonstration of a different way of working compared to the shooter example, and we will utilise sight and damage stimuli to make a reactionary AI who is able to heal, cast spells, and teleport away from the user using a EQS query. This series also includes a large overview of the EQS system and how to many of the tests work.

---------------------------------

Описание:
В этом курсе я покажу, как настроить два разных ИИ - один для шутера и второй, который будет в стиле РПГ. Мы расскажем о доске и деревьях поведения, EQS-запросах и компоненте восприятия ИИ с использованием стимулов зрения, звука и урона.
Пример с шутером будет более длинным и медленным. В нем мы будем все объяснять по ходу дела, и в нем мы будем использовать зрение и звук, чтобы создать стелс-элементы для ИИ, наряду с рабочей системой стрельбы, управляемой контроллером ИИ, и его деревом поведения.
Пример «Магического ИИ» будет покороче, потому что в этом случае мы будем разбирать отличия от ИИ шутера. Мы будем использовать, в этом случае, стимул зрения и восприятие урона для создания реагирующего ИИ, способного лечить, накладывать заклинания и телепортироваться от пользователя с помощью запросов EQS.
Этот курс, также, включает в себя широкий обзор системы EQS и того, как многие из тестов работают.

Продолжительность: 10:27:00

Download links:
Comments
Add comment
Add comment:
Your name:
Your E-Mail:
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
I am not robot: *
Archive
«    May 2024    »
MonTueWedThuFriSatSun
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
December 2023 (1)
October 2023 (1)
May 2023 (1)
February 2023 (519)
January 2023 (532)
December 2022 (515)
Vote
Upgrade to Premium