3DMotive – Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 (ENG-RUS)
3DMotive – Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 (ENG-RUS)
In this course we will be looking on how to create a 3d asset from start to finish. We will be focusing on creating a asset that is focused on being for games by using the correct texture and optimization techniques. We will be going over on how to create a proper high poly and low poly in 3ds max and then on how to uv unwrap our low poly and prepare our scene for baking our normal and AO map. We will then export everything out of 3ds max and we will start by baking our texture maps using xnormal. We will go over the best settings in xnormal to minimize any baking errors and for the very few errors that are left we will go over on how to solve those by hand. Once all our textures are baked we will start by setting up our scene in substance painter and we will start texturing our model. In substance painter we will go over on how to use materials, fill layers, generators and other techniques to create the final texture for our asset. We will then go into Marmoset Toolbag where we will render our final model and create a nice beauty shot of it.
-------------------------------
В этом курсе мы посмотрим, как же создать 3д ассет от начала до конца. Мы сосредоточимся на создание ассетов для игр, научимся тому, как правильно работать с текстурами и оптимизировать топологию. Мы пройдемся по созданию хайполи и лоуполи моделей в 3ds Max и затем научимся создавать развертку для нашей лоуполи модели, а так же будем готовить её к запеканию карты нормалей и АО. Мы затем все экспортируем из 3ds Max и займемся запеканием текстур в XNormal. Мы поговорим о наилучших настройках для минимизации ошибок во время запекания. Поговорим о появляющихся ошибках и о том, как их можно решить. Как только все наши текстуры готовы, мы перейдем в Substance Painter, где займемся текстурированием модели. Там мы поговорим о том, как использовать материалы, заполнять слои, использовать генераторы, а так же обсудим другие техники для создания финальной версии текстур для нашей модели. После этого мы перенесем все в Marmoset Toolbag, где срендерим нашу модель и создадим красивый кадр.
Download links:
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part1.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part2.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part3.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part4.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part5.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part6.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part7.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part2.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part3.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part4.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part5.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part6.rar
3DMotive - Mechanical Asset In 3ds Max Volume 1-3 ENG-RUS.part7.rar
Comments
Add comment
Tags
Archive
« November 2024 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat | Sun |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Vote
New Daz3D, Poser stuff
New Books, Magazines